3 CARA MEMBERSIH DAN MERAWAT FARAJ

 Ada 3 cara dan langkah yang dapat membersihkan faraj dengan kadar kebersihan yang menyeluruh. Ia termasuk bahagian dalam salur faraj dan rahim.

3 cara ini tidaklah dilakukan setiap hari melainkan pada waktu-waktu tertentu,terutama selepas datang bulan,  selepas melakukan hubungan intim,  selepas tempoh berpantang 40 hari,  atau sewaktu faraj terkena jangkitan dan alami masalah bau yang busuk.



MERUANG


Meruang ialah proses mencuci salur faraj dengan menggunakan jari dan dimasukkan ke dalam salur faraj.  Cara ini amat berkesan digunakan dengan feminin wash yang betul.  
Bau busuk akan hilang dan berasa bersih seharian.  

Akan keluar segala sisa keputihan dan ada juga lendir keputihan yang terkena jangkitan menyebabkan bau busuk dan gatal-gatal. 

Bagi mereka yang bertangas dengan air herba atau telah berendam dengan air daun herba,  mereka boleh terus meruang menggunakan air herba tanpa 'feminin wash' atau pencuci intim wanita. 


Meruang tidak dilakukan hari-hari.  Ia dilakukan apa bila perlu sahaja.  Terutama apabila faraj merasa gatal,  pedih, tak selesa atau mula berbau kurang menyenangkan. 




BERTANGAS

                    

Bertangas atau wap vagina sangat efektif dalam proses membersihkan salur faraj dan merawat rahim.  Ia juga dapat merangsang kembali kesensitifan dinding faraj sewaktu melakukan hubungan intim.

Banyak rahsia kesihatan wanita yang tersimpan dalam ritual bertangas.

Biasanya kita wap faraj atau bertangas selepas 30,40  hari berpantang,atau selepas habis datang bulan(period), atau semasa rawatan kecantikan tubuh,  atau sebelum hari pernikahan,  atau bila-bila saja masa diperlukan.

Bertangas terbahagi kepada tangas kering dan tangas basah.
Kedua-duanya membabitkan wap daripada herba tangas sama ada dari wap batu  pes tangas kering atau air rebusan pes tangas basah.

Di letak bawah celah kangkang,  dselubung seluruh tubuh dengan selimut supaya wap tidak terlepas, biarkan selama 10 minit.
Buatlah 2 kali dalam sehari sekiranya ingin merawat pada faraj.



MERENDAM FARAJ





Merendam faraj ialah proses berendam separuh pinggul dan faraj ke dalam besen yang berisi air daun sirih dan air herba campuran tertentu . Ia pada suhu suam panas. 
 Rendaman selama 5 minit sekurang-kurangnya dapat membantu merawat masalah jangkitan pada faraj atau mempercepatkan sembuh luka pada faraj. 

Boleh juga menggunakan air bancuhan 'feminin wash' atau 'Intimate wash' yang berasaskan pati sirih asli dan campuran herba asli. Buat pilihan yang terbaik bukan produk yang berbahaya. 



SEBARANG PERTANYAAN /ORDER/KEMUSYKILAN BOLEH BERHUBUNG
DENGAN SAYA :

WHATSAP 019-548-8047
.
.
SEMOGA TULISAN DI ATAS DAPAT MEMBANTU ANDA. 

Comments

Popular posts from this blog

FARAJ TERASA PEDIH DAN MUDAH LUKA??

WOMEN DESIRE TRIPLE ADVANCE - krim kecantikan terbaik

Snow white- INSTANT LOSTION SUSU UNTA